• Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat
  • Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat

Miért kéne mindenből új? - Átalakultak a vásárlási szokásaink a vírushelyezet alatt

Zöld Ipar Magazin 2020.08.06 16:04
Hírek » Szemléletformálás

A vírus átformálta mindazt, amit magunkról, a világról és a kettő viszonyáról gondolunk. A korlátozások időszaka alatt megtanultuk, hogyan fogjuk vissza a kiadásainkat, és a legtöbben az élet újraindulása után sem terveznek visszaállni a korábbi, magasabb fogyasztási szintjükre. – derült ki a Cetelem Bank saját ügyfélkörében végzett júniusi felméréséből, mely tovább árnyalta a Cetelem Körkép nemzetközi eredményeit.

A bank tíz ügyfeléből nyolc mondja magát tudatos vásárlónak, és minden második ügyfél állítja, hogy a vírushelyzet hatására sokkal jobban átgondolja, hogy mire költi el forintjait, tudatosabban és felelősebben hoz döntést kiadásairól. Bár állításuk szerint a felelős vásárlás önmagában nem tesz boldogabbá, védjük általa a környezetet, spórolhatunk és elégedettséggel tölt el. A felelős vásárlás olyannyira belső motivációnk, hogy az európai mezőnyben csak a portugálok vallják jobban magukénak a témát.

Olyan új fogyasztási korszakba lépünk, amelyben az üzleteknek és a márkáknak is jelentős kihívással kell szembenézniük. Az aktivista fogyasztó elszántan szeretné megmutatni, hogy az ő generációja az első, aki tudomásul vette a mindig többért folytatott állandó verseny korlátait és veszélyeit. Belátta, hogy a felhalmozás helyett a megvásárolt eszközöket forgatni kell, hogy mindenki hasznot húzhasson belőle. Így olyan új fogyasztási formák látnak napvilágot, melyeket a másként fogyasztás motivációja hoz létre.

A Cetelem Bank minden második megkérdezett ügyfele tervezi, hogy a jövőben tovább használja majd megvásárolt eszközeit mielőtt újat keresne azokból, és tíz ügyfélből három akkor is így tenne, ha ennek javítás lenne az ára. A jövő sikeres kereskedője az lesz, aki segíti vevőit abban, hogy meggondoltan vásároljanak, és gondoskodik a termékek élettartamának meghosszabbításáról. Eljött azon márkák ideje, akik vevőiket arra inspirálják, hogy minél ritkábban vásároljanak. Gyártók, akik a beépített avulás helyett segítenek megőrizni termékeik eredeti állagát, közösségi műhelyek, ahol a kidobás helyett bárki feljavíthatja megkopott használati tárgyait. Bár a bank felmérése szerint mindössze a válaszadók 3%-a tervezi megosztani a jövőben saját eszközeit, világszerte terjednek az újabbnál újabb közösségi megosztáson alapuló rendszerek, például az autókölcsönzés Airbnb-je, ahol bérbeadással kereshet pénzt az az autótulajdonos, aki megosztja autóját másokkal, amikor épp nincs rá szüksége.

Úgy tűnik, vége az eufórikus, társadalmi státuszt jelképező, gondtalan fogyasztás aranykorának. De a tudatos, felelős gondolkodás új, magasabb szintje túlmutat a fogyasztás dimenzióján. A Cetelem Bank ügyfelei a vírus pozitív hozadékaként értékelték azt is, hogy a korlátozások ideje alatt megtanulták jól használni az  innovatív digitális megoldásokat, és több időt, figyelmet fordíthattak a családra és saját magukra.


Forrás: Magyar Cetelem Bank Zrt.|kép:Pixabay.com,Michal Jarmoluk

  • Megosztás a Facebookon

További hírek a kategóriából
Az emberi egészségre is ártalmas vegyületet talált...
Közzétéve 2016.08.15 11:13
Több százezer forintot dobunk ki a szemétbe
Közzétéve 2016.09.14 11:46
Ötödik éve a hulladékcsökkentésért
Közzétéve 2016.09.16 11:50
  • Rovatok

    • Hulladékgazdálkodás
      466
    • Megújuló energia
      402
    • Környezetvédelem
      933
    • Finanszírozás
      163
    • Szemléletformálás
      640
    • Események, rendezvények
      101
    • Termékek, szolgáltatások, szponzoráció
      26
    • Oktatás, képzés
      18
    • Pályázati felhívások
      48
    • Innováció
      15
    • Sajtóközlemények
      37
    • Hirdetések
      4
    • Vélemény
      8
    • Jövő, menő
      2
  • Aktuális lapszám

    2025. május-június
  • A Zöld Ipar (ZIP) Magazin, a hulladékgazdálkodás, a megújuló energia és a környezetvédelem szakmai folyóirataként 2011 óta hónapról hónapra beszámol a három terület szereplőit leginkább foglalkoztató hazai és külföldi aktualitásokról.

  • kapcsolat

    • Tulajdonos és felelős kiadó: Hulladékgazdálkodók Országos Szövetsége (HOSZ)

      Postacím:
      1088 Budapest, Vas u. 12. II/2.

      Elérhetőség:
      Email: [email protected] | [email protected]
      Tel: 00361 422 1428

      Médiaajánlat

      Adatkezelési tájékoztató: itt elolvashatja.

  • Aktuális lapjánló

    Olvasson bele aktuális lapunkba.


© Copyright Zöld Ipar magazin
  • Keresés megkezdéséhez nyomja le az Enter billentyűt.