A Roland Berger pár hete megjelent tanulmánya szerint lendületben az elektromobilitás: 2021 második felében már 55 százalékkal több elektromos járművet adtak el világszerte, mint az azt megelőző hat hónapban. A töltőállomások száma szintén meredeken emelkedett, 58 százalékkal nőtt globálisan. Az új elektromos járművek eladása, a töltőinfrastruktúra bővülése és a jövőbeli piaci potenciál tekintetében Kína és az Egyesült Államok áll az élen. A harmadik Németország, majd Hollandia és az Egyesült Királyság következik a rangsorban. A stratégiai tanácsadó cég a kutatásában számos szakértő mellett 27 országban több mint 10 000 ügyfele vett részt.
"Az elektromobilitás globális téma, azonban, ha megvizsgáljuk a különböző régiókat, akkor eltérő és izgalmas trendek rajzolódnak ki." – fogalmaz Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere. - "Németország például most az élcsoportba került. Egyértelmű előrelépést figyelhetünk meg a töltőinfrastruktúra terén és erős a vásárlói érdeklődés. Az elektromobilitást ösztönző állami szabályozás tovább terjed és a piac továbbra is magas szintű növekedés jeleit mutatja."" – tette hozzá.
Kínában, amely ismét az index élén áll, csak 2021 második felében 2,1 millió elektromos járművet adtak el. Ez majdnem ötször annyi, mint a második helyen álló Egyesült Államokban eladott EV-k száma. Németországban 364 ezer elektromos járművet vásároltak.
Kína a töltőinfrastruktúra terén is élen jár - miközben az Európai Unióban még bőven van fejlesztenivaló. A töltés hatékonyságával továbbra is problémák vannak, még mindig kevés a gyorstöltő-állomás. A megkérdezettek 57 százaléka panaszkodott a túl hosszú töltési időkre, és több mint felüknek kétségei vannak a rendelkezésre álló töltőállomásokra vonatkozó adatok pontosságával kapcsolatban. Németországban 2021 második felében 13 000 töltőállomást helyeztek üzembe, a megkérdezettek kétharmada elégedett vagy nagyon elégedett volt ezzel a tényezővel.