• Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat
  • Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat

1800 fát vághatnak ki a kispesti Határ út szélesítése miatt

HVG 2017.09.14 14:12
Hírek » Környezetvédelem
Kispesten a Határ út menti Kiserdő jelentős részének rovására négysávos út épülhet.

Az útépítés az Átlátszó blog korábbi becslése szerint 1800 fa kivágásával járna, és a tervező becslései szerint is napi 27 000 újabb gépjárművel növelné a terület forgalmi terhelését – írják a "Van más út – Összefogás a Kiserdőért" című Facebook-oldal szerkesztői. (Az erdő, Kispest és Ferencváros határán, a Határ út mellett található, az Illatos-árok mentén terül el. Jegyezzük meg jelenleg egy teljesen elhanyagolt területe a városnak, amely bár Ferencváros része, leginkább Senkiföldjének számít.)

A beruházásra azért kerülne sor, mert a kerület polgármestere szerint a jelenlegi Határ úton élők védelmét, az elfogadhatatlan mértékű zaj- és légszennyezés csökkenteni kellene, ezért támogatja alapvetően az útépítést, amelytől a jelenlegi Határ út tehermentesítését várja – írja a reflektor.hu a helyzetet ismertetve.

Azt a civilek is elismerik, hogy a jelenlegi környezeti állapot ott valóban borzasztó, de a Kiserdő jelentős részének kivágásával járó, négy sávos utat és plusz forgalmat eredményező beruházástól nem javulást, hanem összességében romlást várnak, mondván: "rossz helyzetre rossz megoldást nem tudnak válaszként elfogadni".

A helyzettel kapcsolatban szeptember 8-ára írtak ki lakossági fórumot, amelyre sem a kormányzat (miniszter, kormánybiztos), sem az állami projektcég (NIF), sem a tervezők (Főmterv), sem a főváros meghívott képviselői (polgármester, helyettese, főépítész) nem mentek  el, pedig meghívták őket is.

A tervtanácsi zsűri szeptember 20-án készül ülésezni és dönteni a megvalósíthatósági tanulmány és a környezeti hatásvizsgálat alapját adó ún. tanulmánytervi változatról. A Kiserdőt védő civilek legfontosabb kifogása, hogy a tanulmánytervi változatok mindegyike a ferencvárosi Kiserdőn át vezeti a tervezett utat. Az egész projekt egyébként a tervezett Galvani-híd, a XI. kerületet a IX. kerülettel összekötő fő közlekedési folyosó, egyik fontos eleme lenne.
Forrás: hvg.hu | Kép: hvg.hu

  • Megosztás a Facebookon

További hírek a kategóriából
Sziget: Idén még hangsúlyosabb lesz a környezettud...
Közzétéve 2016.08.16 15:12
NABI: Gázüzemű buszokkal hasznosítható lenne a dep...
Közzétéve 2016.08.17 14:44
Környezetszennyezés okozta jogsérelmek
Közzétéve 2016.09.26 09:02
  • Rovatok

    • Hulladékgazdálkodás
      466
    • Megújuló energia
      402
    • Környezetvédelem
      933
    • Finanszírozás
      163
    • Szemléletformálás
      640
    • Események, rendezvények
      101
    • Termékek, szolgáltatások, szponzoráció
      26
    • Oktatás, képzés
      18
    • Pályázati felhívások
      48
    • Innováció
      16
    • Sajtóközlemények
      37
    • Hirdetések
      4
    • Vélemény
      8
    • Jövő, menő
      2
  • Aktuális lapszám

    2025. május-június
  • A Zöld Ipar (ZIP) Magazin, a hulladékgazdálkodás, a megújuló energia és a környezetvédelem szakmai folyóirataként 2011 óta hónapról hónapra beszámol a három terület szereplőit leginkább foglalkoztató hazai és külföldi aktualitásokról.

  • kapcsolat

    • Tulajdonos és felelős kiadó: Hulladékgazdálkodók Országos Szövetsége (HOSZ)

      Postacím:
      1088 Budapest, Vas u. 12. II/2.

      Elérhetőség:
      Email: [email protected] | [email protected]
      Tel: 00361 422 1428

      Médiaajánlat

      Adatkezelési tájékoztató: itt elolvashatja.

  • Aktuális lapjánló

    Olvasson bele aktuális lapunkba.


© Copyright Zöld Ipar magazin
  • Keresés megkezdéséhez nyomja le az Enter billentyűt.