• Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat
  • Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat

Ezek a dízel végórái

Klímablog 2018.09.11 21:24
Hírek » Megújuló energia

  Európa valamennyi országában kevesebb dízel-autót adtak el az első félévben, mint egy évvel korábban és a nagyvárosok dízel-tilalma e motorok halálát jelentheti.

  A Car-Center Automotive adatai szerint dízel-meghajtású  személyautókból 2018 első felében 8.4 százalékkal kevesebbet adtak el az EU országaiban, mint az előző év hasonló időszakában, az értékesített új kocsiknak már csak 36.8 százaléka volt dízel. Írországban több mint 10, Németországban 9.2 százalékos volt a visszaesés, Magyarországon 32.7-ről 23.5 százalékra csökkent az eladott új dízel-kocsik aránya.

  2011-2015 között a nagy európai országokban az újonnan fogalomba kerülő kocsiknak valamivel több, mint a fele volt még dízel-meghajtású. Ennek vetettek véget a gyártók dízel-botrányai, amikor kiderült, hogy az autók (a szoftverek manipulálásával) lényegesen több káros-anyagot bocsátanak ki, mint amennyit a gyárak megadnak.

   Erre tekintettel már egy sor nyugat-európai nagyvárosban tervezik, hogy eltiltják az ilyen meghajtású járművek (és különösen a régebbi típusúak) forgalmát a belső övezetekben. A vásárlók bizonytalanságát növeli, hogy a kormányok – például Németországban – nem döntötték még el, hogyan kezeljék a kialakult helyzetet. A vita akörül folyik, elegendő-e módosítani a régebbi dízelek szoftverét, vagy a motorok költséges átalakítására van szükség a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez.

  Az EU mindenesetre már döntött: az új dízel-kocsik 2021-től már csak legfeljebb 95 gramm széndioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként. Amennyiben azt nem érik el, minden többlet-gramm után 95 eurós bírságot kell fizetni, ami milliárdokba kerülhet a gyártóknak.


Forrás: Klímablog|kép: Pexels.com

  • Megosztás a Facebookon

További hírek a kategóriából
Az emberi egészségre is ártalmas vegyületet talált...
Közzétéve 2016.08.15 11:13
Tovább nő az elektromos autók egy töltéssel megtet...
Közzétéve 2016.08.15 11:19
Az energiatudatos Veszprémért
Közzétéve 2016.10.03 09:18
  • Rovatok

    • Hulladékgazdálkodás
      466
    • Megújuló energia
      402
    • Környezetvédelem
      933
    • Finanszírozás
      163
    • Szemléletformálás
      640
    • Események, rendezvények
      101
    • Termékek, szolgáltatások, szponzoráció
      26
    • Oktatás, képzés
      18
    • Pályázati felhívások
      48
    • Innováció
      15
    • Sajtóközlemények
      37
    • Hirdetések
      4
    • Vélemény
      8
    • Jövő, menő
      2
  • Aktuális lapszám

    2025. május-június
  • A Zöld Ipar (ZIP) Magazin, a hulladékgazdálkodás, a megújuló energia és a környezetvédelem szakmai folyóirataként 2011 óta hónapról hónapra beszámol a három terület szereplőit leginkább foglalkoztató hazai és külföldi aktualitásokról.

  • kapcsolat

    • Tulajdonos és felelős kiadó: Hulladékgazdálkodók Országos Szövetsége (HOSZ)

      Postacím:
      1088 Budapest, Vas u. 12. II/2.

      Elérhetőség:
      Email: [email protected] | [email protected]
      Tel: 00361 422 1428

      Médiaajánlat

      Adatkezelési tájékoztató: itt elolvashatja.

  • Aktuális lapjánló

    Olvasson bele aktuális lapunkba.


© Copyright Zöld Ipar magazin
  • Keresés megkezdéséhez nyomja le az Enter billentyűt.