• Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat
  • Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat

Hidrogén üzemanyagcellás hajókat állítanak szolgálatba az USA-ban

NRGReport 2019.06.17 09:23
Hírek » Megújuló energia

Hidrogén üzemanyagcellás kompokat állítanának szolgálatba az amerikai vizeken – nemrég bejelentette partnerségét a Golden Gate Zero Emission Marine (GGZEM) nevű startup és a Switch Maritime zöld befektetésekkel foglalkozó vállalat. Utóbbi finanszírozza majd az első flottát. A hidrogén üzemanyagcellás technológia elvileg zéró emissziós is lehet, de a járulékos infrastrukturális támogatás miatt a helyzet ennél komplikáltabb.

A GGZEM tavaly novemberben 3 millió dolláros támogatást kapott az amerikai szövetségi klímapolitikával látványosan szembe menőKalifornia légi felügyeleti hatóságától, hogy megépítsen egy 84 személy szállítására képes hidrogén üzemanyagcellás hajót. A 21 méter hosszú, Water-Go-Round nevű jármű a San Francisco-öbölben teljesít majd szolgálatot.

A kompot egyelőre még építik a cég alamedai telephelyén, a tervek szerint szeptemberre készül el. Utána három hónapos tesztidőszak kezdődik, hogy a kutatók adatokat gyűjthessenek a vízi jármű teljesítményéről.

Az együttműködés életbe lépésével a Switch Maritime lett a komp üzemeltetője, és feltett szándéka, hogy Egyesült Államok-szerte elterjeszti a szén-dioxid-kibocsátással nem járó vízi közlekedési formát. A cég a közelmúltban jelentette be, hogy New Yorknak is épít egy hasonló hajót, amelyet majd a Water-Go-Round debütálása után bocsátanak vízre. A Switch közleménye szerint a cég a létező kompüzemeltetőkkel működne együtt mindkét parton, és hajlandó kellő tőkét mozgósítani azért, hogy felgyorsítsa a nulla kibocsátású közlekedési formák átvételét.

A hajót építő GGZEM a Sandia Nemzeti Laboratórium tudományos projektjéből nőtte ki magát. A Sandia kutatói arra jutottak, hogy a hidrogén meghajtású hajóknak számos előnyük van a hagyományos, dízel meghajtásúakhoz képest, de sajnos nem tartozik ezek közé az összkibocsátás jelentős csökkenése – legalábbis ha a szokásos módon előállított hidrogéngázt használták. 

Jelenleg a legtöbbször metánból szintetizálják a hidrogént, amit nagyon elővigyázatosan kell tárolni és kiszállítani rendeltetési helyére. Így már majdnem ugyanaz a helyzet, mint ha sima dízelhajók szelnék a habokat, legalábbis ha a teljes élettartamra szóló kibocsátást nézzük.

Joe Pratt, a GGZEM vezérigazgatója szerint azonban a hidrogénnek vannak a kibocsátástól független előnyei is. A Water-Go-Roundot közvetlenül a partról töltik fel egy kamionról, akár csak a hagyományos hajókat, de nagy különbség, hogy a hidrogén újratöltése közben nem áll fenn veszély, hogy szennyezés kerül a vízbe – mondta.

Ráadásul a hidrogént elektrolízissel vízből is ki lehet vonni megújuló energia mozgósításával – és ez lenne a végcél a zéró emissziós kompot megálmodó, illetve finanszírozó cégek számára. A Switch vezérigazgatója, Pace Ralli azt mondta, együttműködést terveznek a Clean Marine Energy nevű vállalattal, hogy megújuló energián alapuló infrastruktúrát építsenek ki a Water-Go-Round és a jövőbeli flotta számára.


Forrás: Quibit|kép: Golden Gate Zero Emission Marine

  • Megosztás a Facebookon

További hírek a kategóriából
Az emberi egészségre is ártalmas vegyületet talált...
Közzétéve 2016.08.15 11:13
Tovább nő az elektromos autók egy töltéssel megtet...
Közzétéve 2016.08.15 11:19
Az energiatudatos Veszprémért
Közzétéve 2016.10.03 09:18
  • Rovatok

    • Hulladékgazdálkodás
      466
    • Megújuló energia
      403
    • Környezetvédelem
      934
    • Finanszírozás
      163
    • Szemléletformálás
      640
    • Események, rendezvények
      101
    • Termékek, szolgáltatások, szponzoráció
      26
    • Oktatás, képzés
      18
    • Pályázati felhívások
      48
    • Innováció
      16
    • Sajtóközlemények
      38
    • Hirdetések
      4
    • Vélemény
      8
    • Jövő, menő
      3
  • Aktuális lapszám

    2025. május-június
  • A Zöld Ipar (ZIP) Magazin, a hulladékgazdálkodás, a megújuló energia és a környezetvédelem szakmai folyóirataként 2011 óta hónapról hónapra beszámol a három terület szereplőit leginkább foglalkoztató hazai és külföldi aktualitásokról.

  • kapcsolat

    • Tulajdonos és felelős kiadó: Hulladékgazdálkodók Országos Szövetsége (HOSZ)

      Postacím:
      1088 Budapest, Vas u. 12. II/2.

      Elérhetőség:
      Email: [email protected] | [email protected]
      Tel: 00361 422 1428

      Médiaajánlat

      Adatkezelési tájékoztató: itt elolvashatja.

  • Aktuális lapjánló

    Olvasson bele aktuális lapunkba.


© Copyright Zöld Ipar magazin
  • Keresés megkezdéséhez nyomja le az Enter billentyűt.