• Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat
  • Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat

Kész a félig magyar önvezető kamion, már csak a világot kell hozzáigazítani

NRGReport 2019.06.04 09:18
Hírek » Megújuló energia

A magyar mérnökök nagy ütemben haladnak a teljesen önvezető kamionok megépítése felé. Ez volt a benyomásunk, amikor megnéztük, mire képes a Knorr-Bremse szenzorokkal és kamerákkal felszerelt, Hófehérkének becézett kamionja. Az önvezető megoldások jelentős részét Magyarországon fejleszti a vállalat, csaknem 70 magyar mérnök dolgozik már évek óta azon, hogy mire a jogi és gazdasági környezet is alkalmassá válik az éles üzemmódra, a teherautógyártóknak technológiai értelemben kész megoldásokat tudjanak adni.

Amellett, hogy Hófehérke önállóan megy a nagyobb telephelyeken, logisztikai központokban, egy ideje már az autópályán is egyre jobban képes sofőr nélkül navigálni. Ahogy magyarázták nekünk, az alapötletek után egészen bonyolult finomhangolásokra van szükség, amely részben informatikai, részben gépészeti és villamosmérnöki munka.

A sofőr a telep bejáratánál kiszállhat, beadhatja a kamiont, mint gyereket az óvodába, és a megbeszélt időre visszamehet érte. A kamion a sofőr távollétében egy mobilos applikációból nyomon követhető, de magától áll rá a rámpára, dolga végeztével pedig visszamegy a kapuig. A telephelyen belüli önvezetés alapjait a cégnél már 2016-ban bemutatták, de rengeteget kell még az apró részleteken dolgozni ahhoz, hogy éles forgalomban is megjelenhessen egy ilyen új funkció.

Frank Péter k+f vezető azt mondta nekünk, a szenzorokat és a kamerákat eleve bele kell majd tervezni és építeni az új kamionokba, mert az utakon már futó járműveket bonyolult lenne utólag önvezetővé tenni. A technológia térhódítása így csak fokozatosan, a régi kamionok és pótkocsik cseréjével képzelhető el.

Ennek alapvetően az az oka, hogy nagy biztonságú rendszerekről van szó, és egy kamionnak előre és hátrafelé is körülbelül 150 métert, oldalra pedig minimum kétsávnyi távolságot kell állandóan figyelemmel tartania. A szenzorok, illetve kamerák semmiképpen sem mozdulhatnak el vagy sérülhetnek menet közben, ezért szerves részegységekként kell beépíteni őket a járműbe.

A Hófehérkéhez hasonló megoldások ma még csak a tesztpályákon futhatnak, a közúti forgalomban egyelőre nem fog szembejönni senkivel egy vezető nélküli 40 tonnás szerelvény – még akkor sem, ha ennek már csak részben vannak technikai akadályai. És mivel a technológia láthatóan gyorsan fejlődik, érdemes arra koncentrálni, hogy milyen üzleti megfontolások vannak a fejlesztések mögött.


Forrás: G7|kép: Google

  • Megosztás a Facebookon

További hírek a kategóriából
Az emberi egészségre is ártalmas vegyületet talált...
Közzétéve 2016.08.15 11:13
Tovább nő az elektromos autók egy töltéssel megtet...
Közzétéve 2016.08.15 11:19
Az energiatudatos Veszprémért
Közzétéve 2016.10.03 09:18
  • Rovatok

    • Hulladékgazdálkodás
      466
    • Megújuló energia
      403
    • Környezetvédelem
      934
    • Finanszírozás
      163
    • Szemléletformálás
      640
    • Események, rendezvények
      101
    • Termékek, szolgáltatások, szponzoráció
      26
    • Oktatás, képzés
      18
    • Pályázati felhívások
      48
    • Innováció
      16
    • Sajtóközlemények
      38
    • Hirdetések
      4
    • Vélemény
      8
    • Jövő, menő
      3
  • Aktuális lapszám

    2025. május-június
  • A Zöld Ipar (ZIP) Magazin, a hulladékgazdálkodás, a megújuló energia és a környezetvédelem szakmai folyóirataként 2011 óta hónapról hónapra beszámol a három terület szereplőit leginkább foglalkoztató hazai és külföldi aktualitásokról.

  • kapcsolat

    • Tulajdonos és felelős kiadó: Hulladékgazdálkodók Országos Szövetsége (HOSZ)

      Postacím:
      1088 Budapest, Vas u. 12. II/2.

      Elérhetőség:
      Email: [email protected] | [email protected]
      Tel: 00361 422 1428

      Médiaajánlat

      Adatkezelési tájékoztató: itt elolvashatja.

  • Aktuális lapjánló

    Olvasson bele aktuális lapunkba.


© Copyright Zöld Ipar magazin
  • Keresés megkezdéséhez nyomja le az Enter billentyűt.