• Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat
  • Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat

Elektromos autók gyártására köteleznék a gyártókat Amerikában

Klímablog 2018.11.06 11:23
Hírek » Megújuló energia

   Az autóipar nagy cégei kilobbizták a Trump-adminisztrációból, hogy vizsgálja felül az Obama-érában bevezetett energiahatékonysági előírásokat, ami a közlekedési szektor emisszió-csökkentését követelte meg. Kalifornia azonban kitart a tisztább mobilitás mellett és kész ezt törvényi erővel érvényesíteni helyi hatáskörben. A nagy autógyárak most próbálnak progresszív, klímatudatos K+F-t és üzletpolitikát felmutatni Kalifornia számára. Az USA tíz tagállamában rendelet szabja meg, hogy az autógyártók mennyi elektromos autót kötelesek gyártani. A GM bejelentette, támogatja e kötelező arány növelését.

   A General Motors alelnöke bejelentette, hogy a GM támogatja a a Zéró Emissziós Jármű (ZEV) program erősítését, mely Kaliforniában és az USA kilenc másik tagállamában működik (Connecticut, Maine, Maryland, Massachusetts, New Jersey, New York, Oregon, Rhode Island, Vermont). A rendszer tulajdonképpen törvényi kötelezettséget ró az autógyártókra: eladott autóik bizonyos hányadának elektromos, hidrogéncellás vagy hibrid autóknak kell lenniük.

   Az autólobbi elérte a Trump-adminisztrációnál, hogy kezdődjön el a Környezetvédelmi Hivatalnál (EPA) az Obama-érában bevezetett energiahatékonysági előírások felülvizsgálata. Ezek arra kötelezték a gyártókat, hogy kisebb fogyasztású autókat fejlesszenek, hogy így csökkenjen a közlekedés ökolábnyoma, üzemanyag-fogyasztása.

   Az autógyártók abban a felemás helyzetben találták magukat, hogy Kalifornia törvényhozó testülete és kormányzója bejelentette, ha Trumpék módosítják (értsd: csökkentik) az üzemanyaghatékonyságot, akkor az 1963-as keltezésű Tiszta Levegő Törvényben adott jogával élve kivonja magát ez alól és továbbra is a környezetkímélőbb követelményekhez tartja magát. Ez azt jelentené, hogy Kaliforniában csakis zöldebb autót adhatnának el az autógyártók, míg másutt szennyezőbbet.

  Az autógyárak az elkötelezetten klímatudatos Kalifornia és a klíma-ignoráló Fehér Ház között találták magukat, egy politikai csata kellős közepén. Hogy a zöldebb oldalnak is kedvezzen az iparág, ezért állt elő a GM azzal a szólammal, hogy az elektromos autók gyártását serkentő kreditrendszer megtartása és erősítése jó dolog, sőt ki kellene terjeszteni az USA mindegyik tagállamára. Az óriáscég egyébként a Biztonságosabb, Megengedhetőbb, Energiahatékony Járművek 2021-2026 (SAFE) nevezetű programra adott kommentként hozta nyilvánosságra javaslatát.

    Számításaik szerint ezzel 2021 és 2030 között 375 tonna üvegházgáz kibocsátásának vehetnék elejét (a már meglévő ZEV-programnak betudható emisszió-csökkentésen túl). A GM vezetése úgy gondolja, 2021-re 7 százalékra kellene feltornászni a megkövetelt ZEV-krediteket, 2025-ig -évi 2 százalékos emeléssel- 15 százalékra, 2030-ra pedig 25 százalékra. Tervei szerint a General Motors 2023-ig 20 elektromos modellt dob piacra.

  Minden iparágnál a szabályozási bizonytalanság az, ami a befektetéseket elijesztő tényező. Világos és kiszámítható szabályozási környezet nélkül nem lehet üzleti tervet készíteni, mert nem világosak a törvények által kirótt pénzügyi terhek. Ennek hiányában a befektetők sem tudják kalkulálni a profitot és részvényeikre kapható lehetséges osztalékot, valamint az árfolyamnövekedést.

“Mi most egy irányba fogadunk, mert sok a bizonytalanság, és az tönkreteszi a tőkét”, fogalmazott Mark Reuss, a GM alelnöke. Talán nem véletlen, hogy neki osztották cégen belül a helyzet kommentálását. Ez azt mutatja, hogy a legfelső szinten bizony félnek az autógyártók azoktól a kínos kérdésektől, hogy miért lobbiztak a Trump-adminisztrációnál az üzemanyaghatékonyság enyhítése mellett.

 


Forrás: Klímablog|kép: Pixa

  • Megosztás a Facebookon

További hírek a kategóriából
Az emberi egészségre is ártalmas vegyületet talált...
Közzétéve 2016.08.15 11:13
Tovább nő az elektromos autók egy töltéssel megtet...
Közzétéve 2016.08.15 11:19
Az energiatudatos Veszprémért
Közzétéve 2016.10.03 09:18
  • Rovatok

    • Hulladékgazdálkodás
      466
    • Megújuló energia
      402
    • Környezetvédelem
      933
    • Finanszírozás
      163
    • Szemléletformálás
      640
    • Események, rendezvények
      101
    • Termékek, szolgáltatások, szponzoráció
      26
    • Oktatás, képzés
      18
    • Pályázati felhívások
      48
    • Innováció
      15
    • Sajtóközlemények
      37
    • Hirdetések
      4
    • Vélemény
      8
    • Jövő, menő
      2
  • Aktuális lapszám

    2025. május-június
  • A Zöld Ipar (ZIP) Magazin, a hulladékgazdálkodás, a megújuló energia és a környezetvédelem szakmai folyóirataként 2011 óta hónapról hónapra beszámol a három terület szereplőit leginkább foglalkoztató hazai és külföldi aktualitásokról.

  • kapcsolat

    • Tulajdonos és felelős kiadó: Hulladékgazdálkodók Országos Szövetsége (HOSZ)

      Postacím:
      1088 Budapest, Vas u. 12. II/2.

      Elérhetőség:
      Email: [email protected] | [email protected]
      Tel: 00361 422 1428

      Médiaajánlat

      Adatkezelési tájékoztató: itt elolvashatja.

  • Aktuális lapjánló

    Olvasson bele aktuális lapunkba.


© Copyright Zöld Ipar magazin
  • Keresés megkezdéséhez nyomja le az Enter billentyűt.