• Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat
  • Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat

Szemétbe került műanyagpalackokból építenének utat a britek

24.hu 2017.11.15 08:59
Hírek » Hulladékgazdálkodás
Az új megoldással erősebb, kevesebb karbantartást igénylő, sőt, olcsóbb utak építhetőek.

A műanyagok szép lassan megfojtják a világot, hiszen az óceánon úszó, vagy épp városok határában gyűjtött hulladékok többsége évtizedeken, vagy évszázadokon át nem képes lebomlani, a felaprózódott darabok pedig előbb az állatok gyomrába, majd a miénkbe kerülnek.

Évtizedek óta keressük a megoldást a probléma elhárítására, de sem a környezetvédelmi szempontból megfelelő, sem a további szennyezést okozó megsemmisítésük nem képes tartani a tempót az egyre növekvő igényekkel.

A nem túl optimista becslések szerint már csak három évtizedre van szükség ahhoz, hogy az óceánokban több PET-palackot, vagy szemétdarabot lássunk úszni, mint halakat. A tudósok persze gőzerővel dolgoznak a legjobb megoldáson, sokan pedig már a következő generáció környezettudatos nevelésén fáradoznak.

Így született meg pár éve például a még most is csak huszonhárom éves holland feltaláló, Boyan Slat műanyagbontó baktériuma, melynek már folynak az éles tesztjei, jövőre pedig talán neki is láthat az óceánon sodródó óriási műanyaghegy elpusztításának.

Ehhez csatlakozik most a Nagy-Britannia több pontján már tesztelt, MacRebur Plastics Road Company által kifejlesztett új eljárás, amivel még erősebb és tartósabb, sőt, kevesebb karbantartást igénylő és olcsóbb aszfaltutak hozhatók létre – mindössze némi, egyébként csak a szeméttelepeket gazdagító PET-palack, illetve reklámtáska hozzáadásával.

A Sky News tudósítása szerint a keveréknek mindössze fél százalékát adja az apróra darabolt, majd pelletté változtatott hulladék, de széles körű használata természetesen így is óriási segítséget jelentene a szemét ellen, de egyben a fosszilis energiahordozók elfogyását is lassítaná – köszönhetően annak, hogy jelenléte teljesen kiváltaná az utak eddigi kötőanyagát a kőolaj alkotórészeként ismert bitument.

A számtalan pozitívum mellett azonban mégsem vehető biztosra, hogy az utak a szigetország egyre több pontján feltűnnek majd, hiszen a tesztek folyamán még felbukkanhatnak nehézségek, vagy fény derülhet az évszakok változása okozta hibákra.
Forrás: 24.hu | Kép: Flickr

  • Megosztás a Facebookon

További hírek a kategóriából
Uniós kötelezettségszegési eljárások – környezetvé...
Közzétéve 2016.08.15 11:09
Az emberi egészségre is ártalmas vegyületet talált...
Közzétéve 2016.08.15 11:13
Tűz a királyszentistváni hulladékkezelő komplexumb...
Közzétéve 2016.08.17 14:26
  • Rovatok

    • Hulladékgazdálkodás
      466
    • Megújuló energia
      402
    • Környezetvédelem
      933
    • Finanszírozás
      163
    • Szemléletformálás
      640
    • Események, rendezvények
      101
    • Termékek, szolgáltatások, szponzoráció
      26
    • Oktatás, képzés
      18
    • Pályázati felhívások
      48
    • Innováció
      15
    • Sajtóközlemények
      37
    • Hirdetések
      4
    • Vélemény
      8
    • Jövő, menő
      2
  • Aktuális lapszám

    2025. május-június
  • A Zöld Ipar (ZIP) Magazin, a hulladékgazdálkodás, a megújuló energia és a környezetvédelem szakmai folyóirataként 2011 óta hónapról hónapra beszámol a három terület szereplőit leginkább foglalkoztató hazai és külföldi aktualitásokról.

  • kapcsolat

    • Tulajdonos és felelős kiadó: Hulladékgazdálkodók Országos Szövetsége (HOSZ)

      Postacím:
      1088 Budapest, Vas u. 12. II/2.

      Elérhetőség:
      Email: [email protected] | [email protected]
      Tel: 00361 422 1428

      Médiaajánlat

      Adatkezelési tájékoztató: itt elolvashatja.

  • Aktuális lapjánló

    Olvasson bele aktuális lapunkba.


© Copyright Zöld Ipar magazin
  • Keresés megkezdéséhez nyomja le az Enter billentyűt.