• Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat
  • Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat

A diszkontdivat is fenntarthatóra vált

ZIP Magazin 2017.03.31 09:32
Hírek » Szemléletformálás
Gyors egymásutánban a diszkontdivat vezetői brandjei, a Zara, a H&M és a Mango is ökokollekciókkal állt elő. A ruhák környezetbarát jellegét gondosan kidomborítják a kollekciók kommunikációjában.

A fast food, vagyis a gyorséttermek után fast fashionnek is nevezett alacsony árkategóriájú divatmárkák egyaránt erősítik zöld renoméjukat. A diszkontdivat szektorában versenyelőny lett az ökotudatosság, mert a vásárlók egyre fontosabbnak tartják a környezetvédelmet.

A Zara 2016 szeptemberében dobta piacra első környezetbarát kollekcióját, melyet #JoinLife névre keresztelt. A ruhák organikus gyapotból, újrahasznosított gyapotból és tencelből készültek. A tencel nagy kedvence mostanság a környezeti terhelésüket csökkenteni kívánó divatházaknak. (A Reformation divatcég is előszeretettel használja.)

A Mango 2017 tavaszára 45 új ruhamodellt tartalmazó kollekcióval állt elő, mely annyiban überolja a Zarát, hogy itt már mindkét nemre gondoltak. A ruhákból huszonötöt nőknek, húszat férfiaknak terveztek. Itt is az alapanyag teszi környezetbaráttá a termékeket, organikus gyapotot, újrahasznosított poliésztert és tencelt használtak fel a készítésükhöz. De a cég továbbment.

A kollekció a Mango 2016-ban meghirdetett Take Action nevű kezdeményezésének részét képezi, melynek jegyében a cég teljes működését zöldíti és csökkenti az ökológiai lábnyomát. A Mango most azon dolgozik, hogy mérni tudja üzletvitele vízlábnyomát, s a vízhasználat elemzésével után csökkentse az erőforrás használatot.
A Mango már 2015-ben elindította ruha-újrahasznosítási programját, a fogyasztók leadhatták régi ruháikat a boltokban.

A H&M újrahasznosított műanyag italos palackokból és bevásárló szatyrokból kinyert poliésztert használt fel egy földig érő estélyi ruha gyártásához. A Conscious Exclusive (Tudatos Exkluzív) nevű kollekció darabja halvány rózsaszín árnyalatú és az embernek igazából fogalma sem lenne róla, hogy alapanyaga honnan került a ruhába.
A H&M “bionikus” fonalnak nevezi a ruha matériáját. (A bionic angol szó arra utal, ha egy gyártási folyamatban a természeti folyamatokat utánozzák.)

A H&M egy nagy volumenű, az egész cégműködést átitató zöldülést kezdett el. 2015-ig a cég termékei 20%-ban tartalmaznak fenntartható módon előállított alapanyagokat, 2020-ra az a cél, hogy 100%-ban fenntartható termesztésű gyapjút alkalmazzanak a ruháikban. Ez azt jelenti, hogy a gyapotültetvényeket nem erdőirtással létesítik. Egyes cégek a fenntartható kifejezésbe azt is beleértik, hogy a növénynek organikusnak kell lennie, vagyis nem használhatnak a termesztésükhöz vegyi anyagokat. Annyit tudni, hogy a kollekcióba tartozó parfümöt organikus olajokkal állították elő.

A H&M annyiban tart előrébb a konkurenciánál, hogy ökotudatos gyerekruhákat is gyárt.
Forrás: Klíma Blog | Kép: Forbes.com

  • Megosztás a Facebookon

További hírek a kategóriából
Az emberi egészségre is ártalmas vegyületet talált...
Közzétéve 2016.08.15 11:13
Több százezer forintot dobunk ki a szemétbe
Közzétéve 2016.09.14 11:46
Ötödik éve a hulladékcsökkentésért
Közzétéve 2016.09.16 11:50
  • Rovatok

    • Hulladékgazdálkodás
      466
    • Megújuló energia
      402
    • Környezetvédelem
      933
    • Finanszírozás
      163
    • Szemléletformálás
      640
    • Események, rendezvények
      101
    • Termékek, szolgáltatások, szponzoráció
      26
    • Oktatás, képzés
      18
    • Pályázati felhívások
      48
    • Innováció
      15
    • Sajtóközlemények
      37
    • Hirdetések
      4
    • Vélemény
      8
    • Jövő, menő
      2
  • Aktuális lapszám

    2025. május-június
  • A Zöld Ipar (ZIP) Magazin, a hulladékgazdálkodás, a megújuló energia és a környezetvédelem szakmai folyóirataként 2011 óta hónapról hónapra beszámol a három terület szereplőit leginkább foglalkoztató hazai és külföldi aktualitásokról.

  • kapcsolat

    • Tulajdonos és felelős kiadó: Hulladékgazdálkodók Országos Szövetsége (HOSZ)

      Postacím:
      1088 Budapest, Vas u. 12. II/2.

      Elérhetőség:
      Email: [email protected] | [email protected]
      Tel: 00361 422 1428

      Médiaajánlat

      Adatkezelési tájékoztató: itt elolvashatja.

  • Aktuális lapjánló

    Olvasson bele aktuális lapunkba.


© Copyright Zöld Ipar magazin
  • Keresés megkezdéséhez nyomja le az Enter billentyűt.