• Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat
  • Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat

A következő tanévtől már kötelezően oktatják klímavédelemre az olasz iskolásokat

Zöld Ipar Magazin 2019.11.07 08:17
Hírek » Szemléletformálás

A jövőben az olasz iskolákban minden évfolyamon tanítani fogják a klímaváltozást és a fenntarthatóságot, jelentette be Lorenzo Fioramonti oktatási miniszter, aki szerint ezzel Olaszország a környezetoktatás élvonalába kerül majd a világban.

Fioramonti tájékoztatása szerint a klímaváltozást az alsóbb évfolyamokon az állampolgári ismeretek részeként tanítják majd, a felsőbb évfolyamokon pedig minden, a témához kapcsolódó tantárgy oktatásának részévé teszik, így “trójai falóként” minden tantárgy részévé válhat. A miniszter döntését üdvözölték a környezetvédők, bár mint azt a legnagyobb olasz környezetvédő csoport, a Legambiente alelnöke, Edoardo Zanchini megjegyezte, jó volna, ha a klímaváltozás miatti felelősséget nem a felnövekvő generációnak passzolnák át. "A tudomány álláspontja szerint a következő tíz év a döntő, nem várhatunk a következő generációra” – mondta  a The New York Times-nak

Fioramonti tervei szerint 2020 szeptemberétől évi 33 órában oktatják majd a klímaváltozást és a fenntarthatóságot. Ezt pilot-programnak szánja, hosszabb távú tervei szerint az ENSZ klímaváltozási tervei az alaptanterv részévé válhatnak. Ennek részeként a diákok a földrajzoktatás részeként a jövőben azt tanulmányozhatják majd, hogy milyen hatással volt az ember a világ különböző pontjain. Tervei szerint a tananyagot a klímatudomány nagyágyúi, például a Harvard Nemzetközi Fejlesztési Intézetét vezető Jeffrey D. Sachs, vagy az oxfordi Környezetváltozási Intézet tudósa, Kate Raworth auditálhatnák, a tanárok képzése pedig már januárban megkezdődhet.

A tervek szerint az alsó tagozatosok “a tündérmese-modellben” tanulhatnának arról, hogy különböző kultúrák hogyan viszonyulnak a környezethez. A felső tagozatosoknak már technikai ismereteket is tanítanának, a középiskolások pedig mélységében tanulmányozhatnák az ENSZ klímaváltozással kapcsolatos terveit.


Forrás: Greenfo, The New York Times|kép:Pixabay.com

  • Megosztás a Facebookon

További hírek a kategóriából
Az emberi egészségre is ártalmas vegyületet talált...
Közzétéve 2016.08.15 11:13
Több százezer forintot dobunk ki a szemétbe
Közzétéve 2016.09.14 11:46
Ötödik éve a hulladékcsökkentésért
Közzétéve 2016.09.16 11:50
  • Rovatok

    • Hulladékgazdálkodás
      466
    • Megújuló energia
      402
    • Környezetvédelem
      933
    • Finanszírozás
      163
    • Szemléletformálás
      640
    • Események, rendezvények
      101
    • Termékek, szolgáltatások, szponzoráció
      26
    • Oktatás, képzés
      18
    • Pályázati felhívások
      48
    • Innováció
      15
    • Sajtóközlemények
      37
    • Hirdetések
      4
    • Vélemény
      8
    • Jövő, menő
      2
  • Aktuális lapszám

    2025. május-június
  • A Zöld Ipar (ZIP) Magazin, a hulladékgazdálkodás, a megújuló energia és a környezetvédelem szakmai folyóirataként 2011 óta hónapról hónapra beszámol a három terület szereplőit leginkább foglalkoztató hazai és külföldi aktualitásokról.

  • kapcsolat

    • Tulajdonos és felelős kiadó: Hulladékgazdálkodók Országos Szövetsége (HOSZ)

      Postacím:
      1088 Budapest, Vas u. 12. II/2.

      Elérhetőség:
      Email: [email protected] | [email protected]
      Tel: 00361 422 1428

      Médiaajánlat

      Adatkezelési tájékoztató: itt elolvashatja.

  • Aktuális lapjánló

    Olvasson bele aktuális lapunkba.


© Copyright Zöld Ipar magazin
  • Keresés megkezdéséhez nyomja le az Enter billentyűt.