• Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat
  • Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat

Egyetemisták csökkentik a Heineken ökolábnyomát

Heineken 2018.05.31 11:22
Hírek » Szemléletformálás

 Az egész gyártási folyamatra kiterjedő, holisztikus megoldás nyerte a HEINEKEN Hungária Dobd a C-t! elnevezésű innovációs versenyének döntőjét. Ez nem esettanulmány, nem teszt és nem is szimuláció: Szabó Blanka és Szabó Dániel (BCE, CEU) javaslatából kézzelfogható valóság lesz.

  A sörgyártás még inkább környezetbaráttá tételének jegyében hirdette meg a magyarországi felsőoktatási intézmények diákjainak a Dobd a C-t! elnevezésű, a teljes cégcsoport nemzetközi irányelveivel összhangban álló fenntarthatósági stratégiát követő versenyt a HEINEKEN Hungária 2018 tavaszán. A vállalat főiskolás és egyetemista diákoktól várt innovatív ötleteket arra, hogyan kerülhet még közelebb 2020-as vállalásához és lehet a világ legzöldebb sörgyártója. A döntőbe jutott csapatok a gödöllői Nemzetközi Természetfilm Fesztivál és Trash Art kiállítás 2018 keretei között prezentálták programjaikat az egyetemi szaktekintélyekből és vállalati vezetőkből álló zsűritagok előtt.

  A bizottság Szabó Blanka és Szabó Dániel, a Budapesti Corvinus Egyetem, illetve a Közép-európai Egyetem hallgatóinak prezentációját tartotta a legjobbnak. A páros 360⁰-approach elnevezésű projektje komplex módon reflektált a sörgyártás különböző területeire, a szabványoktól kezdve az előállításon át a szállítmányozásig. Meggyőző előadásukban felhívták a figyelmet az újrahasznosítás kihívásaira is, kutatásaik alapján ugyanis a magyarok jelentős része csak alkalmanként, vagy soha nem gyűjti szelektíven a hulladékot. Az általuk kidolgozott megoldás nem csupán drasztikusan csökkentené a vállalat szén-dioxid kibocsátását, de jelentős költségmegtakarítást is jelentene, illetve arra ösztönözné a vásárlókat, hogy minél több üveget váltsanak vissza.


Forrás: Heineken|kép: Heineken.hu

  • Megosztás a Facebookon

További hírek a kategóriából
Az emberi egészségre is ártalmas vegyületet talált...
Közzétéve 2016.08.15 11:13
Több százezer forintot dobunk ki a szemétbe
Közzétéve 2016.09.14 11:46
Ötödik éve a hulladékcsökkentésért
Közzétéve 2016.09.16 11:50
  • Rovatok

    • Hulladékgazdálkodás
      466
    • Megújuló energia
      403
    • Környezetvédelem
      937
    • Finanszírozás
      163
    • Szemléletformálás
      640
    • Események, rendezvények
      102
    • Termékek, szolgáltatások, szponzoráció
      26
    • Oktatás, képzés
      18
    • Pályázati felhívások
      48
    • Innováció
      16
    • Sajtóközlemények
      42
    • Hirdetések
      4
    • Vélemény
      8
    • Jövő, menő
      4
  • Aktuális lapszám

    2025. augusztus-szeptember
  • A Zöld Ipar (ZIP) Magazin, a hulladékgazdálkodás, a megújuló energia és a környezetvédelem szakmai folyóirataként 2011 óta hónapról hónapra beszámol a három terület szereplőit leginkább foglalkoztató hazai és külföldi aktualitásokról.

  • kapcsolat

    • Tulajdonos és felelős kiadó: Hulladékgazdálkodók Országos Szövetsége (HOSZ)

      Postacím:
      1088 Budapest, Vas u. 12. II/2.

      Elérhetőség:
      Email: [email protected] | [email protected]
      Tel: 00361 422 1428

      Médiaajánlat

      Adatkezelési tájékoztató: itt elolvashatja.

  • Aktuális lapjánló

    Olvasson bele aktuális lapunkba.


© Copyright Zöld Ipar magazin
  • Keresés megkezdéséhez nyomja le az Enter billentyűt.