• Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat
  • Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat

Egymilliót adtak el az Adidas óceánplasztikot újrahasznosító cipőjéből

Klíma Blog 2018.03.28 08:19
Hírek » Szemléletformálás
A tengerekbe jutó plasztikszennyezésünk valóságos szemétszigetekként halmozódik fel az óceánban. Ezt hasznosítja újra az Adidas új ökotrendi cipőjében. Minden egyes pár elkészítéséhez 11 műanyag italos palackot használtak fel. A zöld etika és a modern dizájn kombinációja sikert aratott a piacon. De nyomulnak a sör- és hányásálló cipők készítésében is!

A környezettudatos és társadalmilag felelős vállalatok szent grálja tulajdonképpen az, hogy hogyan fejlesszenek olyan terméket, ami megőrzi a cég termékeinek színvonalát és közben hasznos is, mert fenntarthatbbá teszik világunkat. Kissé kifordítva a szólást: úgy előrukkolni valamivel, hogy a kecske is meghízzon (növekedjen a profit) és a káposzta is etikus/zöld/társadalmilag progresszív slágertermék legyen.

Az Adidasnak e kettős cél járhatott a céges fejében, amikor piacra dobta azt a cipőt, melynek alapanyaga az óceánból kihalászott, újrahasznosított plasztikszemét. Az újdonságról annak idején mi is beszámoltunk, mert a klimablog fontosnak tartja az ilyen termékek megjelenését. (Az Adidas egyébként arra is hangsúlyt fektet, hogy cipői alapanyaga lehetőleg biológiailag lebomló legyen.)

Persze az óceánplasztikos lábbeli formája is trendi lett. Az Adidas közlése szerint sikerült egymillió példányt eladni belőle 2017-ben. Ehhez a példányszámhoz az is hozzájárult, hogy tavaly a német sportruhaóriáscég három új változatát dobta piacra ennek az UltraBoost nevű modellnek.De vajon mekkora sikernek számít ez? Egy kis klikkelgetéssel próbáltuk belőni, hol van ez nagyságrendben.

  • A Nike évente átlagosan 120 millió pár cipőt ad el.
  • Az Adidas a híres Stan Smith cipőkből 2015-ben 8 millió adott el.
  • A Reebok 2009-ben kevesebb mint egymillió, 2010-ben 5 millió párt adott el abból az Easy Tone edzőcipőből, melyről azt állította, hogy minden egyes lépéssel formálja az ember püspökfalatját. Igen, a popóját. (25 millió dollár értékben kártalanítania kellett a fogyasztókat, mikor 2011-ben kiderült, hogy állítása nem megalapozott.)

Sör- és óceánbarát márka
A fenti számokból láthatjuk tehát, hogy az óceánplasztikcipő egymilliós eladási mutatója nem lebecsülendő eredmény. A cipő gyártását a Parley for Oceans környezetvédő szervezettel együttműködve szervezte meg a neves sportcipőgyártó.

Az Adidas egyúttal azt is bejelentette, hogy 100 000 teljes mértékben 3D-printerrel gyártott cipőt dob piacra idén. A cég előállt egy olyan limitált példányszámú típussal is, melyen nem fog sem a sör, sem a hányás. Igen, jól olvasták. Anyaga ellenáll a megbolygdult gyomor rossz irányba elinduló tartalmának is.
Forrás: Klíma Blog | Kép: Dezeen

  • Megosztás a Facebookon

További hírek a kategóriából
Az emberi egészségre is ártalmas vegyületet talált...
Közzétéve 2016.08.15 11:13
Több százezer forintot dobunk ki a szemétbe
Közzétéve 2016.09.14 11:46
Ötödik éve a hulladékcsökkentésért
Közzétéve 2016.09.16 11:50
  • Rovatok

    • Hulladékgazdálkodás
      466
    • Megújuló energia
      403
    • Környezetvédelem
      937
    • Finanszírozás
      163
    • Szemléletformálás
      640
    • Események, rendezvények
      102
    • Termékek, szolgáltatások, szponzoráció
      26
    • Oktatás, képzés
      18
    • Pályázati felhívások
      48
    • Innováció
      16
    • Sajtóközlemények
      42
    • Hirdetések
      4
    • Vélemény
      8
    • Jövő, menő
      4
  • Aktuális lapszám

    2025. augusztus-szeptember
  • A Zöld Ipar (ZIP) Magazin, a hulladékgazdálkodás, a megújuló energia és a környezetvédelem szakmai folyóirataként 2011 óta hónapról hónapra beszámol a három terület szereplőit leginkább foglalkoztató hazai és külföldi aktualitásokról.

  • kapcsolat

    • Tulajdonos és felelős kiadó: Hulladékgazdálkodók Országos Szövetsége (HOSZ)

      Postacím:
      1088 Budapest, Vas u. 12. II/2.

      Elérhetőség:
      Email: [email protected] | [email protected]
      Tel: 00361 422 1428

      Médiaajánlat

      Adatkezelési tájékoztató: itt elolvashatja.

  • Aktuális lapjánló

    Olvasson bele aktuális lapunkba.


© Copyright Zöld Ipar magazin
  • Keresés megkezdéséhez nyomja le az Enter billentyűt.