• Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat
  • Rovatok
    • Hulladékgazdálkodás
    • Megújuló energia
    • Környezetvédelem
    • Finanszírozás
    • Oktatás, képzés
  • Magazin
  • Rendezvények
  • Kapcsolat

Hosszú még az út az etikus divatipar létrejöttéig

Klímablog 2018.06.18 08:21
Hírek » Szemléletformálás

  A diszkontdivat olcsó termékeinek haszonélvezői vagyunk. Ennek ára azonban negatív externáliák garmadája: környezetszennyezés és a harmadik világ polgárainak alkalmazása embertelen körülmények közepette. Hogyan tisztulhat meg a divatipar?

  A divatipar beszállítói hálózatának tisztátalansága akkor került a nyugati média és a nyilvánosság homlokterébe, amikor Bangladesben 2013-ban tűz ütött ki a Rana Plaza nevű textilüzemben, ahol neves nyugati márkák számára dolgoztak be. A gyárban az alkalmazottakat sanyarú körülmények között dolgoztatták, az elvárható munkahelyi biztonsági intézkedések nélkül, ezért égtek sokan bent az épületben.

   Mivel sok brand napokkal később sem tudta megmondani, hogy vajon ők dolgoztattak-e ezzel az üzemmel, a tragédia afféle ébresztőként hatott a diszkont- és a luxusdivat pápái számára: át kell világítaniuk ellátási láncukat, és meg kell tisztítaniuk azoktól az alvállalkozóktól, melyek vállalhatatlan praktikákat űznek.

  A tragédiának köszönhetően a divatmárkák nagy részének vezetése belátta, hogy fel kell vállalniuk a transzparencia ügyét. Átláthatóvá kell tenniük működésüket, és elszámoltathatóvá kell válniuk a fogyasztók felé. Tovább nem folytatható – vagy korszerűbb szóval élve nem fenntartható –, hogy csukott ajtók mögött bujkáljanak és titkolózzanak a termelési és beszerzési folyamataikat illetően.

  Nagy kihívást jelent, hogy országonként más-más előírások vonatkoznak a divatszakmára, ezért egységesíteni kell az adatközlést a nyilvánosság felé. Egységesen ugyanazokat a fajta adatokat kell megadniuk a márkáknak mind a társadalmi, mind a környezeti lábnyomukat illetően, hogy a fogyasztók könnyen össze tudják ezeket hasonlítani. És ezek ismeretében döntse el mindenki, hogy kinél vásárol.

  Az elmúlt hónapokban több márka is bejelentette, hogy felhagy a szőrmék és/vagy a bőrök használatával a termékeikben.


Forrás: Klímablog.hu|kép:Google.com

  • Megosztás a Facebookon

További hírek a kategóriából
Az emberi egészségre is ártalmas vegyületet talált...
Közzétéve 2016.08.15 11:13
Több százezer forintot dobunk ki a szemétbe
Közzétéve 2016.09.14 11:46
Ötödik éve a hulladékcsökkentésért
Közzétéve 2016.09.16 11:50
  • Rovatok

    • Hulladékgazdálkodás
      466
    • Megújuló energia
      402
    • Környezetvédelem
      933
    • Finanszírozás
      163
    • Szemléletformálás
      640
    • Események, rendezvények
      101
    • Termékek, szolgáltatások, szponzoráció
      26
    • Oktatás, képzés
      18
    • Pályázati felhívások
      48
    • Innováció
      15
    • Sajtóközlemények
      37
    • Hirdetések
      4
    • Vélemény
      8
    • Jövő, menő
      2
  • Aktuális lapszám

    2025. május-június
  • A Zöld Ipar (ZIP) Magazin, a hulladékgazdálkodás, a megújuló energia és a környezetvédelem szakmai folyóirataként 2011 óta hónapról hónapra beszámol a három terület szereplőit leginkább foglalkoztató hazai és külföldi aktualitásokról.

  • kapcsolat

    • Tulajdonos és felelős kiadó: Hulladékgazdálkodók Országos Szövetsége (HOSZ)

      Postacím:
      1088 Budapest, Vas u. 12. II/2.

      Elérhetőség:
      Email: [email protected] | [email protected]
      Tel: 00361 422 1428

      Médiaajánlat

      Adatkezelési tájékoztató: itt elolvashatja.

  • Aktuális lapjánló

    Olvasson bele aktuális lapunkba.


© Copyright Zöld Ipar magazin
  • Keresés megkezdéséhez nyomja le az Enter billentyűt.